torsdag 21. mai 2015




Blir du også overrasket...

Jeg pleier å handle hos Kiwi, fordi det er enkelt å parkere, samt at de har billige varer. Men det hender jo at når du skal ha bare noen få tinge, så tar du det samtidig som du er på et storsenter. Derfor hender det at jeg stikker innom Ultra på Sandvika storsenter.

Sist jeg var der ble jeg ganske overrasket. Jeg skulle bl.a. ha jordbærsyltetøy, bringebærbiola og kaffekapsler. Wow, hvilken prisforskjell! Jeg tok for sikkerhets skyld bilde av prisetikettene og passet på å stikke innom Kiwi for å ta bilde av de samme varene der. Og prisetiketten viser vel sannheten? Helt utrolig syns jeg, og derfor ville jeg dele dette med deg. 

På Kiwi fant jeg Jordbærsyltetøyet for kr 21,90, mens det var hele kr 25,50 på Ultra. Hvorfor i all verdens navn og rike skal Ultra måtte ha 16,4% mer for dette jordbærsyltetøyet?

Jeg syns det er helt vanvittig med slik prisforskjeller.

 Men det er slett ikke noe bedre med bringebærbiolaen. Her tar Ultra kr 34,50, mens Kiwi nøyer seg med kr 26,10. Da blir det plutselig 32,2% forskjell i pris. Det er jo nesten så man kan bli skremt. Og begge kjedene er jo med i opplegg med Trumfbonus.

Så da gjenstår det bare å sjekke den siste varen denne dagen. Kaffekapslene hos Ultra må vi betale kr 38,50 for mens du nøyer deg med kr 34,90 på Kiwi. Og her er det bare 10,3% i prisforskjell

For disse tre varene måtte jeg altså betale kr 98,50 på Ultra. Hadde jeg kjøpt dem på Kiwi hadde jeg sluppet unna med kr 82,90, Det er en prisforskjell på 18,8%. Ultra lurer oss. Hvor mange andre varer priser de alt for høyt, og kan de tillate seg dette bare fordi de er på et kjøpesenter. Det blir liksom enkelt å gjøre handelen hos dem, siden man først er på storsenteret.

Nei mine venner, la oss sørge for at de priser seg ut av konkurransen. La oss velge de som har anstendige priser.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar